Prednosti e-commerce personalizacije
objavljeno: Prije 3 God. | kategorija: Banke, Osiguranja, Savjetujemo,
Autor: Lejla Softić, dipl.oec. 1
Primjena alata umjetne inteligencije ima poseban značaj za e-commerce personalizaciju. Brojne su prednosti e-commerce personalizacije, a najznačajnija je privlačenje i zadržavanje kupaca u sve zasićenijem online okruženju.
Šta je e-commerce personalizacija?
E-commerce personalizacija je skup praksi koje se koriste za prikazivanje dinamičkih sadržaja na temelju podataka o korisnicima, kao što su: demografija, preferencije, povijest pregledavanja, prethodne kupovine, upotreba različitih uređaja (mobitel, tablet, pametni sat) i sl. To je strategija koja se koristi za isporuku prilagođenog iskustva kupovine, u stvarnom vremenu, svakom posjetitelju.
Prilagodbom na osnovu korisničkih preferencija moguće je nuditi srodne proizvode, čineći ih da izgledaju specifičnije prema konkretnim potrebama kupaca, prilagođavati relevantne sadržaje, nuditi kupone itd.
Način e-commerce personalizacije
Način e-commerce personalizacije zavisi od tehnoloških mogućnosti (osnovna ili napredna personalizacija) koje su na raspolaganju za poboljšanje korisničkog iskustva, a najznačajniji su:
- Lokalizirani i ciljani sadržaj koji treba da obezbjede vraćanje kupaca na sadržaje koji su relevantni za njihovu regiju, jezik, demografiju i interese.
- Preporučeni proizvodi su automatski generirni kao personalizirane preporuke koje se podudaraju sa proizvodom koji je kupac kupio.
- Ciljani popusti se mogu kreirati za proizvode koje je kupac prethodno kupio ili za pakete povezanih proizvoda koji se mogu kupiti po nižoj cijeni u odnosu na pojedinačne kupovine.
- Podešavanje navigacije na temelju prethodnih kupovina omogućava vremenske uštede za kupce sa ciljem da kupci brže završe kupovinu.
- Korisnički generirani sadržaj je primarni pokretač lojalnosti kupaca, a korištenjem sadržaja koje generiraju kupci podstiče se prodaja 'popularnih' proizvoda kod kupaca.
Primjena jednog ili više načina e-commerce personalizacije u stvarnom vremenu zahtijeva uočavanje različitih ponašanja kupaca sa ciljem identificiranja njihovog tipičnog korisničkog ponašanja. Na osnovu uvida iz različitih tehnoloških razina mogu se kvalitetnije zadovoljiti potrošačke potrebe.
Suština uspješne e-commerce personalizacije je razumijevanje potreba svakog kupca, a zatim i zadovoljenje te potrebe, što podrazumijeva potreban spoj prave tehnologije i znanja o tome kako je koristiti.
Prednosti e-commerce personalizacije
Učinkovitim korištenjem e-commerce personalizacije transformira se korisničko iskustvo na način da interakcije sa kupcima dovode do više konverzija i viših vrijednosti narudžbi, uz istovremeno povećanje ugodnosti pri kupovini koja direktno utiče na poboljšanje povjerenja i lojalnosti kupaca.
Najznačajnije prednosti e-commerce personalizacije za trgovce su:
- povećanje stope konverzije pokazujući korisnicima tačno ono što traže prije kupovine
- veća angažiranost kupaca prikazivanjem proizvoda koje kupci žele vidjeti i na način kako ih kupci žele vidjeti
- veća lojalnost kupaca uslijed dosljednosti pri pružanju željenog korisničkog iskustva
- poboljšano korisničko iskustvo na osnovu pohranjenih podataka o preferencijama kupaca
- bolje razumijevanje kupaca prikupljanjem podataka i korištenjem informacija o korisnicima
- konkurentska prednost pružanjem personaliziranijeg kupovnog iskustva.
Izborom adekvatne strategije e-commerce personalizacija treba da obezbjedi korisničko iskustvo koje će imati sve prednosti za kupce koje dobijaju i u konvencionalnoj maloprodaji.
Stoga je pažnju suvremenih potrošača potrebno zadobiti primjenom odgovarajuće strategije za e-commerce personalizaciju, na način da se kreira jedinstveno i neponovljivo korisničko iskustvo.
E-commerce personalizacija u stvarnom vremenu
Tradicionalni pristup personaliziranim preporukama proizvoda na temelju podataka poput: dobi, spola i prethodnog ponašanja kupaca više nisu dovoljni za postizanje očekivanih prodajnih rezultata. Učinkovita e-commerce personalizacija podrazumijeva sposobnost razumijevanja trenutnih potreba i isporuku tačno onoga šta kupci traže u određenom trenutku.
Budućnost e-commerce personalizacije počiva na infrastrukturi koja se razvija i mijenja zajedno sa promjenama potreba kupaca. Personalizacija ne samo da uzima u obzir kupčev ukus i demografiju, već treba biti u toku sa promjenjivim potrebama, raspoloženjima i namjerama kupaca pri svakom njihovom posjetu.
Promjene u opredjeljenjima kupaca mogu se dogoditi u nekoliko sekundi, čak i unutar iste sesije, a e-commerce personalizacija u stvarnom vremenu treba ponuditi kupcima relevantne preporuke koje su u skladu sa njihovim trenutnim potrebama. S visoko povezanim podacima potrebno je osigurati da su svi prodajni kanali ažurirani u stvarnom vremenu i u skladu sa promjenjivim potrebama kupaca, sa ciljem pružanja hiperrelevantnih preporuka koje potiču konverziju i tako omogućavaju postizanje očekivanih prodajnih rezultata.
Zaključak
Način e-commerce personalizacije se suštinski ne razlikuje u odnosu na primjenu personaliziranog pristupa u konvencionanoj maloprodaji.
U oba slučaja neophodno je razumjeti stilove, ukuse i preferencije kupaca, pravovoremeno predvidjeti njihove potrebe i napraviti potrebne prilagodbe u skladu sa potrošačkim promjenama, te pojednostaviti proces kupovine i učiniti ga ugodnim iskustvom.
U digitalnom dobu e-commerce personalizacija je temelj za izvrsnost korisničkog iskustva. Prilagođavanjem sadržaja koji će odgovarati jedinstvenom stilu i ukusu svakog pojedinog kupca obezbjeđuje se vizualno vođeno, personalizirano, iskustvo koje dovodi do otkrivanja proizvoda i poticanja kupaca na veći angžaman, te povećanje prodaje, uz istovremeno kvalitetnije zadovoljavanje potreba kupaca.
E-commerce personalizacija u stvarnom vremenu najučinkoviti je način za kreiranje jedinstvenog korisničkog iskustva sa ciljem zadržavanja trenutnih i privlačenja potencijalno novih kupaca.
1 SoftConsulting s.p. Tuzla,Trg slobode 16 ( BIT Centar), 750000 Tuzla, e-mail: [email protected]
Oznake:
Slični članci