Pojmovnik sadrži tumačenja i
pojašnjenja stručnih
pojmova.


Pojmovnik
preko 1000 različitih ponuda na jednom mjestu
  • Često ste za obilazak poslovnica i prikupljanje informacija o uslovima i ponudama trošili dragocjeno vrijeme?
  • Tražili ste pravi kredit za vas, najbolju štednju ili obavezno auto osiguranje?
  • Poredili karakteristike bankarskih kartica ili životnih osiguranja?
  • Razmatrali ste promjenu telekom operatera, internet ili TV paketa?

Na portalu kliker.ba sada birajte, poredite i kontaktirajte sve ponuđače jednostavno i brzo.
Anketa
Koliko platnih kartica posjedujete Vi lično?


Glasaj! Rezultati!

Ljetne, zimske i cjelogodišnje gume

Razlike, prilike kada se koriste i naše preporuke

Postoje ljetne, zimske i cjelogodišnje gume, a razlog zašto ih moramo mijenjati u određeno doba godine je uglavnom zakonodavstvo i sigurnost u ekstremnim vremenskim uslovima.

 

Ljetne gume

Što se tiče ljetnih guma, tržište je vrlo dobro opskrbljeno kvalitetnim, ali i onim lošijim gumama, porijeklom iz Kine. Uz klasične karakteristike na suhoj podlozi, bitna osobina ljetne gume je i ponašanje na mokroj, skliskoj podlozi. Ukoliko vas je strah proklizavanja, birajte ljetne gume sa najboljim test ocjenama na mokroj podlozi.

Upravo zbog mekše smjese od koje se prave u odnosu na zimske gume, ljetne gume imaju bolje karakteristike na temperaturama iznad 7 stepeni. Međutim, ukoliko temperatura padne ispod 7 stepeni, smjesa ljetne gume stvrdnut će se, dok to neće biti slučaj sa zimskom. Ljetne gume mogu se mijenjati svakih 3-4 godine, nakon što dubina profila postane manja od 2,5-3 mm, dok ih nakon 8 godina obavezno treba promijeniti.

Zimske gume

Zimska guma ima drugačiju gumenu smjesu i otpornija je na promjenu temperature (hladnoću). S obzirom da se ne stvrdne pri nižim temperaturama, zimska guma bolje ‘drži’ cestu, odnosno prijanja površini, dok na samoj gaznoj površini ima i posebne lamele za bolju apsorpciju snijega i leda. Zimske gume na vanjskom rubu nose oznaku M+S (Mud+Snow, odnosno blato i snijeg) ili imaju istaknut simbol snježne pahuljice. Profil ili dubina utora/kanala na gaznoj površini ne smije biti manji od 1,6 mm kako guma ne bi izgubila prihvat ceste, a preporuka je 4 mm.

Preporučeno je imati i povećan pritisak u zimskim gumama u odnosu na ljetne za 0,2 bara, čime se pospješuju karakteristike gume, a preporučuje se i mijenjati zimske gume nakon 3 odvožene sezone. Zimske gume trebaju biti istih dimenzija kao i ljetne, odnosno prema podacima iz vozačke dozvole. Greška koju vozači često prave jeste montaža zimskih guma samo na pogonske točkove, a trebalo bi montirati sve 4 gume istog tipa.

Cjelogodišnje gume

Napravljene kao kompromis između zimskih i ljetnih guma, adekvatne su za korištenje tokom svih godišnjih doba, ali i to treba uzeti sa dozom obzira jer su to gume koje pokušavaju biti dobre i ljeti i zimi, a realno pružaju tek prosječne (čak i ispodprosječne) osobine u različitim vremenskim uslovima.

Neke od tih osobina uključuju lošiji zaustavni put i na suhoj i na mokroj podlozi kao i na snijegu, lošije držanje ceste, itd. Ne preporučuje se, osim za vozače koji voze vrlo oprezno i uglavnom po gradu.

Što nam govore oznake na gumama?

Širina, visina, promjer, datum proizvodnje gume - donosimo tumačenje svake oznake

Osnovne informacije o gumi koju koristite ili ćete koristiti, napisane su upravo na svakoj gumi - širina, visina i promjer gume.

Oznaka širine gume je prva brojka koja pokazuje gaznu površinu, te je izražena u milimetrima. Šira guma, stabilniji auto, veća gazna površina, veća površina trenja, veća potrošnja, lošije ponašanje na mokroj podlozi.  

Na Kliker.ba uporedite ponude svih ponuđača osiguranja - brzo i besplatno zatražite upit i uštedite >>

Razvoj guma prati tehnološki razvoj automobila, čija prosječna veličina raste iz godine u godinu, te i gume postaju sve šire. Primjer je popularni Volkswagen Golf TDI koji je nekad imao gume širine 165 mm, a danas u prosjeku 205 mm. Standardne oznake širine guma danas su: 135, 145, 155, 165, 175, 185, 195, 205, 215, 225, 230, 235, 245, 255, 265, 275, 285, 295, 305, 315, 325, 335.
Međutim, najbolje je montirati gume onih dimenzija koje je propisao proizvođač.

Visina gume je druga brojka koja označava profil gume, odnosno veličinu gume od felge do gazne površine. Brojka označava odnos između visine i širine gume u postotcima. Manji broj znači da je guma niža, sportskija, ali automobili sa niskoprofilinim gumama neudobniji su jer guma ima manje snage apsorbirati neravnine na cesti.
Za ovu oznaku standardne su visine guma: 25, 35, 45, 55, 65, 75, 85.

Treća brojka označava promjer gume i felge, izražen u colima ili inčima (1 inch = 2,54 cm). 20 cola = 50,8 cm. Što je veći promjer ili colaža, to je guma nižeg profila (sportski automobili), ali ne i kod terenaca, SUV-ova i sličnih vozila. Standardne oznake promjera su: R10, R12, R13, R14, R14C, R15, R15C, R16, R16C, R17, R18, R19, R20, R21, R22, R23.

Kako prepoznati datum proizvodnje gume?

Prve dvije brojke označavaju sedmicu u godini, a posljednje dvije i samu godinu proizvodnje. Ako vam na gumi primjerice piše DOT XXX XXX 0914, to znači da je guma proizvedena u devetoj sedmici 2014. godine. 

Zašto je bitan datum proizvodnje?

Guma sa godinama (čak i ako se ne koristi) gubi tražene karakteristike. Zato isti mora biti označen prema ECE normi na vanjskoj strani gume te se ne smije, uslijed trošenja gume izbrisati.

To se zove DOT oznaka iza koje ide šifrirana kombinacija brojki i slova, a potom i traženi datum proizvodnje koji se sastoji od prve 4 brojčane znamenke. Iako se guma možda ne koristi (može biti i 5 godina stara u trenutku kupovine), ona se smatra novom, samo ukoliko se pravilno skladišti. 






Oznake:
Slični članci
   
Svi vaši komentari i prijedlozi na sadržaj, izgled i funkcionalnosti portala su dobrodošli - pišite nam!